OpenGL Programming for Windows MFC
2.Setup of View and Object
2.1 Class Wizard により CXXXView の WM_SIZE(OnSize) を
オーバライドし以下の行を追加
void CXXXView::OnSize(UINT nType, int cx, int cy)
{
CView::OnSize(nType, cx, cy);
ViewGL(cx, cy) ;
}
Overrid WM_SIZE(OnSize) of CXXXView by Class Wizard.
Then, add the above line.
2.1.1 ViewGL
GLint ViewGL(GLint w,GLint h)
{
glMatrixMode(GL_PROJECTION) ;
glLoadIdentity() ;
gluPerspective(60.0, (GLfloat)w/(GLfloat)h, 1.0, 10.0) ;
glViewport (0, 0, w , h) ;
glMatrixMode(GL_MODELVIEW) ;
glLoadIdentity ();
return(0) ;
}
2.2 InitGL に以下の行を追加
GLint InitGL(void)
{
glClearColor(0.0f, 0.0f, 0.5f, 1.0f) ;
glDepthFunc(GL_LEQUAL) ;
glEnable(GL_DEPTH_TEST) ;
return (0) ;
}
The above line is added to InitGL.
2.3 DrawGL に以下の行を追加
GLint DrawGL()
{
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT) ;
glMatrixMode(GL_MODELVIEW) ;
glLoadIdentity() ;
glTranslated(0.0, 0.0, -3.0) ;
auxWireTeapot(1.0) ;
return(0) ;
}
The above line is added to InitGL.
2.4 Build and Execute
ビルド・実行すると、ウインドウの中央にワイヤフレームのTeapotオブジェクトが
描かれる。
The Teapot object of the wire frame is drawn in the center of the window.
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