超暇人MSX

ユダヤ人しか居ないハリウッド映画

ちょっと訳してみました。文章がへタレですが、下手に意訳するよりイイかと。原文は一番下にあります

ユダヤは映画産業を仕切ってないというハリウッドの大ウソ

このコラムは、ビクター・マーケッティ編集の会報『New American View』1994年4月号より転載しました。マーケッティは14年間CIAに勤め、副長官の代表補佐官になった人です。彼とジョン・マークスの共著『CIAと知的情報のカルト』は、初の内部の人によって書かれた政府機関の実情です。マーケッティの第9回IHA会議における講演『宣伝と情報操作−いかにCIAは歴史を製造するか−』は、1989年の『Journal of Historical Review』で公開されました。

2〜3ヶ月前、カントリー歌手のドリー・パートンがヴォーグ誌に、“カントリー歌手がゴスペル歌手になる”というTVシリーズについての彼女のアイデアがハリウッドで拒絶された際の事に関して、「皆が宗教ネタを嫌がります。ここのほとんどがユダヤ人なので、彼ら自身がキリスト教の宣伝をする事になりはしないかと恐れているんです」と言いました。それ以上の事は何も言いませんでした。

しかしADL(Anti-Defamation League、“ユダヤ人に対する”中傷をなくす同盟)のチーフ “トラブルメーカー” のエイブ・フォックスマンは直ちに、純粋で正直なパートンのコメントを叱る、嫌になるような激怒と攻撃の手紙を(当然、マスコミが利用出来るようにして)送り付けました。フォックスマンは「パートンさんが “ユダヤ人のハリウッド支配だとかキリスト教への憎しみという典型的な古い反ユダヤ主義” を喚起させた」と非難しました。彼は、彼女の言った事に直接反論せず、ハリウッドが彼の仲間のユダヤ人によって支配されている事を否定はしませんでした注1

彼女のパンのどっち側にバターが塗られたか知っている(←常識のある人という意味)善人、ドリーは誠実かつ公的に謝罪しました。彼女はフォックスマンに「私の言が、ユダヤ人が支配するハリウッド、という印象を呼び起こした事を遺憾に思います」と手紙を書きました。横柄でウダウダ言う暴れ者のフォックスマンはマスコミに彼女の手紙を「爽やかな降伏」として伝えました。そうして、ハリウッドのウソは生き続けます。

ユダヤ人がユダヤは映画産業を仕切っていないと言うのは、これまでに映画産業と関係した誰によってでも証明できる大ウソです。ここにほんの1つの例を挙げます。

1970年代後半、『New American View』の編集者ビクター・マーケッティは、スパイ映画のシナリオライターの仕事をしていました。製作者、監督、マーケッティの代理人と正に誰でもがユダヤ人でした。試作映画はあちこちの大手のスタジオに提示されて回りました。プロジェクトチームが会った全ての重役は、20世紀フォックスの社長アラン・ラッド・Jrという一人の例外を除いてユダヤ人でした(でも、アラン・ラッド・Jrの母親はユダヤ系らしいので・・・)

あるMCAユニバーサル(『シンドラーのリスト』を製作したスタジオ)のミーティングで、スタジオ責任者のオフィスに遅刻者が入ってきて、マーケッティの隣の席に座ったとき、議論は中断されました。彼は製作会議に似合わない得体の知れない小柄な人でした。スタジオ責任者は議論を中断して小柄な男に向きを変え、企画書やあらすじを読んでみてこの企画に何か問題があるかと尋ねました。その男は、外国なまりで「いいえ」と言ってマーケッティに微笑んでから席を立ち退出しました。

「彼は誰です?」とマーケッティはスタジオ責任者に尋ねました。

有力なハリウッドのボスは「彼はイスラエル人です。私はただ、彼の気にそぐわない事がこの映画の中に無いか確認したかっただけです」と答えました。会議は続き、マーケッティは鼻(頭数の事、ユダヤ人に引っかけたかも??)を数えはじめました。オフィスにいる9人の中でマーケッティだけが非ユダヤ人でした。それは彼に、ニューヨークの出版界での沢山のいやな会議を思い出させました、そこで本の企画を議論する1ダースかそれ以上の人の中で、ヤなことに、しばしば彼だけが非ユダヤ人でした。注2

マーケッティの代理人は身体を傾けて囁きました、「貴方は何を考えてるんです?」

「この部屋の全員がユダヤ人ですね、私以外は」「それは忘れてください」代理人は言いました。「貴方はただ、貴方のユダヤ人がスタジオのユダヤ人より賢い事を期待すればいいのです。私達は大金の話をしているのですヨ」

それからも、マーケッティは他に何回かハリウッド映画の連中と係わり合いを持ちました。それはいつも同じでした。 − そこにはユダヤ人達が居た、そして、虚飾の街を支配し続ける − そう言わなければウソになります。注3

人口比3%未満の、自分達の民族に一番の忠誠を誓うグループが、米国の文化、金融と政府機関を支配している事は、全く間違った事です。彼等の影響力を否定する事は彼等にとって明らかに侮辱でしょう − 特に彼等自身が絶えず誇っている彼等自身の“表現力”というフィールドで。しかし、その明らかな現状と事実をユダヤ人以外が述べると、ユダヤの狂信者とシオニストによる攻撃を受けるという点は、非常に腹立たしい事です。

大部分の米国人は、圧倒的な権力が一握りの手に入るのを懸念します。そのための憲法です。そして、それが私達が今まで一度も私達に命令する支配階層を信用しなかった理由です。では、もし私達が古い体制、古い支配者を信頼しないなら、なぜ新しい支配者 −ユダヤ体制− とそのアメリカにおける過度の力を信頼しなければなりませんか?

注1.つまり「(そうだケド)そんな事メディアで言うなコラ、馬鹿が真似するだろ」     という“職業的な怒り方”である。彼女が退かずに万一裁判沙汰になっても、     事実(ユダヤ支配は本当か)を争わなくて済むし、負けないヤり方ということ

注2.米国の主な新聞・出版社がユダヤ人によって経営されていることは周知の事実     だが、特にニューヨークのメディアは末端までユダヤ系である

注3.信じようと信じまいと、2011年現在製作公開される欧米のテレビや映画の     主な役は、そう名乗ろうが隠そうが偽装しようが、ほとんどがユダヤ系である

ページのTOPへもどる

勝手に元の文。怒られたら消します

The Big Hollywood Lie: Denying that Jews Control the Film Business

This essay is reprinted from the April 1, 1994, issue of New American View, a newsletter edited by Victor Marchetti. (It is no longer published.) Marchetti served for 14 years with the CIA, where he rose to be executive assistant to the deputy director. His book, The CIA and the Cult of Intelligence, co-authored with John Marks, was the first critical account of the agency written by an insider. Marchettis presentation at the Ninth IHR Conference, "Propaganda and Disinformation: How the CIA Manufactures History," was published in the Fall 1989 Journal of Historical Review.

When country Singer Dolly Parton told Vogue magazine a couple of months ago that her idea for a TV series about a country singer who becomes a gospel singer was turned down by Hollywood, she said that "everyone's afraid to touch anything that religious because most of the people out here are Jewish, and it's a frightening thing for them to promote Christianity." Truer words were never spoken.

But the ADLs chief troublemaker, Abe Foxman, immediately flew into one of his by-now tiresome furies and fired off a letter (which he made available to the news media, of course) to Dolly, scolding her for her innocent, honest comment. Foxman charged that Ms. Parton was invoking "the old antisemitic stereotype of Jewish control of Hollywood and hostility toward Christianity." He did not, however, directly contradict her or deny that Hollywood is controlled by his fellow Jews.

Being the nice person she is and knowing on which side her bread is buttered, Dolly dutifully and publicly apologized. She wrote to Foxman, "I regret that my words could have conjured up an impression of Jewish 'control' of Hollywood." Ever the arrogant, whining bully, Foxman accepted Ms. Parton's atonement, informing the media that is was a "refreshing capitulation." And the Hollywood lie lives on.

The Jewish denial that Hollywood is controlled by Jews is a great lie which can be attested to by anyone who has ever been associated with the film industry. Here is but one example.

In the late 1970s, New American View editor Victor Marchetti was working as a screenwriter on a spy movie. The producer, the director, Marchetti's agent and just about everyone else was Jewish. The proposed film was shopped around to several major studios. All the executives at all the studios with whom the project team met, with one exception - Alan Ladd, Jr., then head of 20th Century Fox - were Jewish.

At one meeting, at MCA-Universal (the studio which produced "Schindler's List"), the discussion was interrupted when a latecomer entered the studio head's office and took a seat next to Marchetti. He was a little, nondescript person who seemed out of place in the production meeting. The studio head halted the discussion and, turning to the little man, asked if he bad any problems with the project after having read the treatment, an abbreviated script. The man, speaking with a foreign accent, said no, smiled at Marchetti, and departed.

"Who is he?" Marchetti asked the studio head.

The powerful Hollywood boss answered, "He's an Israeli. I just wanted to make sure there was nothing in this movie that he would not like." As the meeting continued, Marchetti began to count noses. Of the nine people in the office, Marchetti was the only non-Jew. It reminded him of many meetings he bad attended in the publishing world in New York, where often be bad been the only Gentile out of a dozen or more people discussing a book project.

Marchetti's Jewish agent leaned over and asked in a whisper, 'What are you thinking about?"

"Everybody in the room is Jewish except me." "Forget about that," the agent said. `You just better hope that your Jews are smarter than the studio's. We're talking big bucks."

Since then, Marchetti has had several other involvements with the Hollywood movie crowd. It was always the same. The Jews were, and remain, in control of Tinsel Town. To say otherwise is to lie.

It is bad enough when a group representing less than three percent of the American population - and many of whose members have a self-proclaimed first loyalty to a foreign nation - should be in control of so many of America's cultural, financial and governmental institutions. But it is positively insulting for them to deny their influence and power - particularly when they themselves are continually boasting in their own circles about their "overrepresentation" in these fields. And it is absolutely infuriating when this denial reaches the point that non-Jews are attacked by Jewish agitators and Zionist zealots for stating obvious facts and truth.

Most Americans have always been suspicious of too much power in too few hands. That's what the Constitution is all about. And that is why we have never trusted elitist groups which have tried to dictate to us. So, if we don't trust the old-line establishment, the old elite, why should we not be suspicious of the new elite -the Jewish establishment - and its excessive power in America.

ページのTOPへもどる

このページは、1024×768画面に合わせて作りました。ちゃんと見えなかったらスミマセン